יום שבת, 22 ביולי 2017

טיול ליוון

6.7.17
טיסה לאתונה ולינה במלון חצי שעה נסיעה משדה התעופה.
מלון קסום בשכונה בעיר, חצי שעה נסיעה צפונה משדה התעופה על הכביש. המטרה היתה להתקדם ולחסוך קצת מהנסיעה של הבוקר.
המלון coco-mat hotel nafsika מעולה, נקי ומקסים ביופיו 

7.7.17
נסיעה מאתונה ל karpenisi. בדרך עברנו בכפרים קטנים ויפים, הדרך ארוכה ומאד יפה. יצאנו ב 9 מאתונה ונסענו עד 2. בדרך עצרנו לקפה , קנינו פירות טעימים וקפה קר חזק. ראינו קיני חסידות מוכנים על עמודים ובהן חסידות מקננות. נסענו כארבע שעות והגענו בצהרים למלון שלנו.

המלון שלנו צופה על קרפניסי מלמעלה. שמו view viladge והוא יושב מעל כל הישובים בסביבה. בריכת השחייה צופה על הנוף. מלון מהממם ביופיו. חדר מרווח עם חלון עצום לנוף. 
קישור למלון




בקרפיניסי עצרנו לקנות בקבוקי שתייה בסופרועלינו למעלה למלון. במלון יש מטבח מאובזר אבל אין קומקום. יש פרקולטור ומכונת אספרסו, כדאי להביא קפסולות אם אוהבים. ירדנו לבריכה החמודה שמתחת לחדר. מיד הגישו לנו כוסות מים קרים. הטמפ 36 מעלות. חם ממש! 


בשעה 6 וחצי יצאנו באוטו לכפר maglochorio  במרחק 12 ק"מ מקרפניסי. שם עשינו הליכה קצרה במסלול לאורך נחל קטן והסתובבנו קצת בכפר היפה. בדרך חזרה עצרנו בטברנה על הדרך ואכלנו ארוחת ערב. הטמפ התחילו לרדת והיה נעים .


8.7.17
טיול גיפ 
Chilinolioכנראה ת
Depobama שני נהרות
טיול גיפ עם בחור חמוד בשם לברוס . 
ראינו את האגמים הגדולים שנוצרו בעקבות בנייה של סכר גדול, 
נסענו בכפרים יפים שחלקם ממש נטושים.  להר chinkel ולמערה השחורה. 








לברוס לקח אותנו לאכול גירוס טעים בקרפיניסי והמליץ לנו על מסעדה ביציאה ממגלוחוריו, בערב אחרי סיבוב קצר בככר של קרפניסי וברחובות היפים שסביבה, נסענו שוב למגלוחוריו למסעדה שאכן היתה משובחת. חובה לאכול את עוגת החלב! 

9.7

בבוקר יצאנו לכיוון אריסטי. מדריך הגיפים הראה לנו דרך שעוברת מעל גשר באזור של אגמים כחולים יפיפיים. רשמנו בוויז ומשם המשכנו לארטא וליונינה. ביוניניה עשינו סיבוב קטןליד האגם ראינו את המצודה העתיקה מבחוץ והמשכנו לאריסטי. הדרך נמשכה עד אחהצ והגענו למלון המשובח שלנו. רחצה קצרה בבריכה וירדנו לטברנה המקסימה מתחת למלון שם אכלנו כל ערב בימים הבאים. חשוב לדעת שאין באזור אפילו מכולת. אם רוצים חלב או פרי אין איפה לקנות. באריסטי חיים מאה אנשים יש שם בעיקר מלונות ישראלים ואמריקאים מטיילים. 
ביום הראשון טיילנו בכפרי זגוריה ובגשרים היפים. ישבנו ב kipi בטברנה יפה בצהרים. היה חם מאד קרוב ל 40 מעלות. בארבע הגענו לתצפית האחרונה היפיפיה beloi שם חונים והולכים 20 דק עד קצה המצוק. מאד יפה! למרות החום  היה נעים יחסית לטייל במסלול הזה בגלל הרוח. מראה מרשים!!!
למחרת בבוקר עשינו הליכה קצרה מהגשר שמתחת לאריסטי לאורך הנהר. היה יפה ונעים. עלינו לפפיגו ומשם למיקרו פפיגו. בשניהם טיילנו ברגל מאד יפה והתצפיות משם מרהיבות. בדרך למטה עצרנו בגבי המים. 5 דק הליכה מהכביש. יש שם בריכה מלאכותית היו שם מקומיים שהתרחצו ושחו למרות הקור של המים. אנחנו טילנו טבלנו רגליים וירדנו חזרה לפפיגו. משם המשכנו לרפטינג. הזמנו דרך המלון ראפטינג של טרקינג. הגענו לשם נתנו לנו קסדות ואפודות ונסענו באוטובוס לנק ההתחלה. מתחת לגשר של אריסטי. שם חילקו אותנו ל 2 סירות קיבלנו הנחיות והיה מדריך בכל סירה שנתן הוראות 
Hotel enalion

יום שישי, 26 ביולי 2013

הטיול לנורווגיה יולי 2013

זה היה טיול מדהים! עם הנופים הכי יפים שראיתי בחיי. טיול של טבע עם אופי מאד מיוחד. אכן כמו שנכתב פה הרבה מאד הכל יקר מאד מאד אבל בזכות הטיפים וההכנה המוקפדת הסתדרנו מעולה והיינו מוכנים היטב.

טסנו לאוסלו עם עצירת ביניים בפרנקפורט, הגענו לאוסלו בצהרים, לקחנו אוטו מחברת אויס בנמל התעופה ויצאנו לדרך. נסענו  דרך כביש  E16 ואח"כ עברנו לכביש מספר 7 עברנו את gol ומשם ללינה שהזמנו  ב geilo מרחק של כ 250 ק"מ מאוסלו. לפנות ערב הגענו למלון מקסים שהזמנו שם מראש -קיבלנו דירה מאובזרת ויפיפיה עם סלון פינת אוכל ומטבח, מקלחת ושרותים ובקומה השנייה 3 חדרי שינה ובהם 2 מיטות זוגיות ואחת בודדת. המלון לא כלל ארוחות, מצעים או נקיון.



ביום השני - נסענו לאורך כביש 7 המקסים!!!!לאורך אגמים נושקים זה לזה כל האזור מלא מים, ירוק , כחול ואזורים מושלגים קטנים ביניהם. פרחים בכל הצבעים, סוסים, פשוט משגע. לחופי האגמים ראינו ערימות אבנים מסודרות בצורות שונות היוצרות כמו פסלים יפים.  מהירות הנסיעה המותרת ברוב המקומות 70 קמ"ש ועצרנו המוןןןןן בכל נקודה עצרנו ירדנו, צילמנו והתלהבנו. הדרך אכן לוקחת המון זמן.









ביום הזה תכננו מרחק נסיעה של 300 ק"מ עד העיר ברגן. עצרנו במפלי  Voringfossen המדהימים והלכנו לאורך המסלול.






ירדנו משם בכביש משופע דרך מהרות חצובות בסלע, המשכנו עד אידפיורד ושם חצינו במעבורת פעם ראשונה ומרגשת.


לאחר החצייה נסענו לאורך המים עוד כמה ק"מ ובהמשך עברנו גשר עצום על המים, בסיומו מצאנו דרך צדדית שהובילה לאגם דגי הזהב שם שחו דגי זהב גדולים במיוחד.




ראינו את מפל Steinsdalsfossen המרשים והמשכנו בנסיעה עד ברגן.

 הזמנו שם חדר במלון רדיסון בלו. צמוד לעיר העתיקה של ברגן (בריגן) יש חניון צמוד למלון שעולה 200 קרונות ל 24 שעות וזה היה נוח מאד. המלון טוב. חדר לא גדול, ארוחת בוקר טובה מאד. מיקום נפלא. 2 דק הליכה מבתי העץ היפים, 5 דק לשוק של הנמל ולמעלית העולה אל ההר. הסתובבנו בערב בשוק של הנמל שהיה פתוח עד 9 או 10 בלילה.





הסתבר לנו שהמעלית עובדת עד 11 בלילה אבל כשגילינו את זה השעה היה 22:30. החלטנו שנדחה את העליה לבוקר. בבוקר ירד גשם וענן גדול ישב על ההר. ולכן ויתרנו על העלייה. טיילנו כל הבוקר (היום ה 3 )בין בתי העץ, בנמל, בגינה הגדולה המשקיפה על מעגן האוניות (של הקרוזים) גינה מקסימה.

 ובצהרי היום יצאנו להמשך הדרך. הזמנו מראש לינה באכסנייה ב voss  מרחק של  100 ק"מ מברגן. בשעה 17:00 אחה"צ הגענו לאכסנייה שיושבת על שפת המים, עם נוף קסום ובילנו אחה"צר גוע בקריאת ספר מול הנוף המרגיע והיפה הזה. האכסנייה פשוטה מאד. חדר עם 2 מיות צמודות ומעליהן עוד מיטות לילדים (שלא באו איתנו הפעם). מטבח משותף לא מרשים אבל הנוף מהחלון ומהמרפסת היו היתרון הגדול של המקום.








יום 4 - ארוחת בוקר נהדרת באכסנייה. ויציאה לכיוון פלאם. התחלנו לנסוע ועצרנו במפלי Vindeffossen מפלים מרהיבים ביופיים.




משם המשך נסיעה לאורך נהר ומפלים כל הדרך. עלינו לכביש המקומי שמוביל למלון stalheim כדי להנות מהתצפית אך לאכזבתנו הרבה עננים כיסו את ההר ואי אפשר היה לראות. עלינו בשביל עפר עוד למעלה והגענו לשלט המודיע על דרך פרטית שמי שמבקש לעבור בה יכול לשלם ולהיכנס על אחריותו! בשער היתה קופסה גדולה ובה כספת, שמנו בה את הכסף ונכנסנו דרך שער החווה לשביל קסום בו נסענו על דרך עפר במשך כשעתיים וחצי. 




עלינו למפל יפה, פגשנו סוסים, פר וכבשים רק אנחנו לבד, והיינו בעננים!




משם נסענו לגודוואנגן , לפלאם היפה והציורית, הסתובבנו בה וראינו את אוניות השייט העוגנות בה יש בה גם מוזאון קטן לרכבות.

משם עלינו לתצפית הזכוכית על הפיורד - מראה עוצר נשימה והמשכנו, בחרנו בהמלצת כולכם בדרך העוקפת  שאורכה כ 48 ק"מ ולא במנהרה עד העיירה laerdalsoyri. הנסיעה היתה מאד איטית במזג אויר קר מאד. הטמפרטורה ירדה בדרך ל 4 מעלות. חלק מהזמן היה מעלינו ענן אבל המראה היה קסום. הרגשנו שאנחנו על הירח, הכל מכוסה צמחיה ירוקה נכמוה, מים וחלק מהם קפוא פשוט מקסים. לינה הזמנו מראש בלידרלסרוי בקמפינג היושב על חוף הפיורד, מחלון החדר שלנו ראינו את המים. חדרים יפים מאד! כוללים מטבח  מצוייד וחדר שרותים ומקלחת. בקמפנג גם היתה מסעדה קטנה ונחמדה (נדיר!) ואפשר היה גם לקנות בה פיצה ולקחת אותה למטבח שלנו, בחרנו באופציה הזו בתוספת מרק שבישלנו בחדר היתה לנו ארוחת ערב נהדרת.
יום 5 - (טעיתי במיספור הקודם)
בבוקר הלכנו הליכה קצרה לאורך הנהר בחיפוש אחר הסלמונים שהבטיחו לנו לראות... לא ראינו אבל היה שם מאד יפה. ממש צמוד לקמפינג המקסים בו ישנו (Lærdal Ferie- og Fritidspark ) 
יצאנו לכיוון כביש 5 עד  fjearland  נכנסנו למוזאון הקרחונים - בזבוז זמן וכסף לטעמנו. סרט על נופים קרחוניים במשך 20 דק שלי באופן אישי עשה סיבוב ראש, חיכיתי להסברים על הפיורדים אבל לא היה שם שום דבר מעניין לראות... לצערי הרב. (המחיר - 120 קרונות למבוגר). משם התחלנו לנסוע בכביש קסום לאורכו רואים קטעי קרחונים ונכנסים למנהרה ליד lunde  שוב יוצאים לנופים משגעים של מים וקרח. הפיורד נפרס לרגליך מהתצפית בכביש מהמם ביופיו ואז יש ירידה די ארוכה למטה עד לאולדן. שם הזמנו מקום בבקתה בקמפינג מהמממממממם ביופיו - הזמנו במייל ושילמנו מראש 
Oldevatn Camping Oldevatn 6788 Olden
הגענו לשם אחרי נסיעה לא ארוכה מאולדן בדרך ציורית, שכל כך שמחנו שנעבור  אותה שוב גם מחר. קיבלנו בקתה על שפת נהר, מולנו נחלים זורמים על ההר ישבנו ברגיעה שתינו קפה מול הנוף שאין לי מילים לתאר אותו הכנו לעצמנו ארוחת ערב  וישבנו ב"בית" לאכול, נורא כייף שעד מאוחר אור ואפשר לתור את האזור .עד מאוחר ישבנו על שפת האגם, הצטלמנו קראנו ספר היה חלום
.למחרת בבוקר - יום 6 - ארגנו את הבית וגם ניקינו ויצאנו לכיוון הקרחון הגדול שהיה כ 10 קמ ממקום הלינה שלנו. בנסיעה לשם עצרנו המון לצלם, הנופים משגעים נלחצנו קצת מהאוטובוסים של התיירים שעברו אותנו בדרך. בשום מקום לא היו כל כך הרבה תיירים עד עכשיו. הגענו לקרחון היה קר למדי,  רצינו לנסוע בג'יפים האלה שעושים הסעות ואז התברר שבשעתיים הקרובות כל המקומות עליהם מוזמנים מראש. לא ידענו שיש אופציה כזו אבל זה נראה כאילו זה מוזמן ע"י קרוזים וקבוצות. בקיצור עלינו ברגל, עלייה של כשעה אם הולכים ממש באיזי ועם עצירות לצילומים. הדרך מקסימה ולא מדי קשה והמראות שווים כל מאמץ פשוט מקסים. הקרחון יפה מאד וגם הדרך אליו, הירידה לקחה גם כשעה אבל שוב מאד בנחת. חזרנו לאוטו כבר צהרים - הכנו לנו כוס מרק (הבאנו תרמוס עם מים רותחים) והמשכנו לדרכינו.
 חזרנו את הדרך המקסימה עד אולדן ותכננו לנסוע על הכביש הנופי לאורך קו החוף לאורך הפיורד מסטרין וחזרה לסטרין - על כביש 613 כשעה, מזג האויר הבהיר לנו שלא נראה כלום וחבל על הזמן... 
לכן התחלנו לנסוע לכיוון גרינגר, שם הזמנו מקום במלון grande fjord 
  videsaeter  בדרך עצרנו בצד הדרך לראות את המפלים כל הדרך יש עוד מפלים וקטעי קרח גשם ירד והיה מעונן ועדיין הדרך מאד מאד יפה, מפותלת ולא פשוטה לנהיגה. ובסופה הגענו לתצפית על הפיורד - ואוווו מקסים. לכבוד הפיורד אפילו השמש קצת יצאה והראות השתפרה, המראה היה מדהים. פיורד כחול ומקסים. התצפית גדולה ויש בה הרבה מכוניות ואוטובוסים אי אפשר לפספס אותה. ירדנו את הירידות עד העיר והגענו למלון שלנו. הזמנו חדר עם נוף לפיורד , התיישבנו במרפסת ולא יכולנו לזוז. כל הזמן עוברות מעבורות, המים כחולים - כחולים פשוט נפלא. הזמנו ארוחת ערב במלון - ארוחת מזנון טעימה, שכללה בר סלטים ובר עם מנות חמות בשר וסלמון ותוספות וקינוחים הארוחה לא כוללת שתייה כמובן ועלה 270 קרונות למבוגר. נהננו מאד! הארוחה היא רק משבע עד תשע.  ליד חדר האוכל יש פינה עם מכונת קפה חופשית לאורחי המלון.
בוקר - הזמנו מראש מקום במעבורת כיוון שפחדנו שיהיה לחץ, לא בטוחה אם היה צריך. המעבורת יוצאת בתשע וחצי מגרינגר, היינו שם בתשע וכבר היה תור לא ארוך. הבחור בכניסה אמר בהתחלה שהוא לא מוצא אותנו ברשימה, אבל אח"כ חזר ואמר שבדק ברשימה הנכונה ושם הופענו...
עלינו על המעבורת וחנינו. עלינו על המרפסת העליונה, יש חלק סגור ושתי מרפסות פתוחות. עמדנו כשעה על המרפסות הפתוחות וצפינו בנוף המשגע הזה. יש הסברים באנגלית ובנורווגית ורואים בדרך את מפל 7 האחיות והחיבורים של הפיורד לפיורדים הצמודים. זה היה מקסים. די קריר. היינו לבושים במהלך כל הימים (מלבד ה 2 הראשונים) במעיל ובצעיף והיה קר למדי. במהלך השייט עפו שחפים לצד המעבורת והיו אנשים שזרקו להם חתיכות לחם הם תפסו אותן תוך כדי טיסה לידנו.
המעבורת מגיעה ל hellesylt שם יורדים ממנה ומיד בכניסה לישוב יש מפל מים מקסים ביופיו. ונק' תצפית מולו. משם נסענו ל stranda שם עברנו בעוד מעבורת קטע קצר נסענו לאורך הפיורד בכביש מקסים. בדרך היו דוכנים שמכרו תותים אדומים ומתוקים מאד. כמובן שקנינו סלסלה וחיסלנו אותה במהירות. המשכנו לנסוע ונעצרנו כשראינו שכולם עוצרים בנקודת תצפית המקום התברר כאתר בו יש מפל ונהר או כמה נהרות שזורמים ויצרו עליהם גשרי מתכת, מסעדה בנויה בטון מתכת וזכוכית ושבילים עם מעקות מתכת, רצפה שחלקה מחוררת וחלק מהקירות זכוכית - עיצוב מרהיב ומפלים מקסימים. הוקסמנו! למקום קוראים gudbrands juvet.
משם המשכנו לדרך הטרולים, שרבות נאמר עליה אבל עד שלא מגיעים לשם אי אפשר להבין. הגענו מלמעלה כמובן, עצרנו בנקודת התצפית והלכנו לראות את הדרך מלמעלה. גם כאן שביל בטון שקירותיו זכוכית גורמים לך לעמוד מעל הנוף ולראות אותו "שקוף" יש שביל די ארוך שמגיע ממש מעל הדרך תצפית על הכביש ועל שני מפלים גדולים משנ צידי ההר. ושוב נכנסים לאוטו ובנסיעה איטית וזהירה עוברים את כל הפיתולים , עוצרים כשמגיע קראוון ממול ומגיעים למטה בלי נשימה - מהנוף! 
נגמר היום השמיני שלנו וגם הזמן. למחרת תכננו להיות באוסלו ונותרה נסיעה מאד ארוכה לשם. לכן הזמנו מקום לינה ליד OTTA מרחק של 100 ק"מ מדרך הטרולים, בידיעה שאנחנו נוסעים כשעתיים אבל למחרת אין לנו 6 שעות נהיגה רצופה....
השעה היתה 6 אחה"צ , אור מלא, נכנסו לאוטו ונסענו לאכסנייה מקסימה ליד otta, התברר שהיא בישוב ליד ואחרי שחיפשנו אותו כחצי שעה, בשעה שמונה בערך הגענו. קיבלנו חדר נקי ונחמד, מטבח משותף מאובזר ונקי ובו גם פינות אוכל, שם בישלנו לנו ארוחת ערב והשארנו את כל מוצרי המזון שנשארו לנו. בבוקר הופתענו מארוחת בוקר נהדרת שהוגשה בבניין המרכזי עם אח בוערת ושולחנות עץ ארוכים. 
 - משם נסענו בבוקר לאוסלו, הגענו ב 12:30 לאוסלו ולקחנו טיול אופניים במרכז העיר שנמשך כשלוש שעות. בערים אחרות שביקרנו בהם מצאנו שזו דרך נהדרת להכיר עיר. פה פחות נהננו אני לא יודעת אם זה היה בגלל המפגש עם עיר אחרי הטבע המקסים שחווינו, אם זו אוסלו עצמה שלא כל כך התלהבנו ממנה, או מאופניי הספורט שקיבלנו בניגוד למקומות אחרים בהם יש אופני עיר נוחים. בכל מקרה זו אופציה לסיור עם האתרים המרכזיים בעיר. הגענו לגן הפסלים ולארמון, לנמל, למוזאון החדש ולחוף הרחצה שיצרו לצידו. ישנו באוסלו במלון בשדה התעופה ובבוקר טסנו.הטיול היה 8 ימים נטו בנורווגיה. 
רוב הלינות שלנו היו אכסניות והיטרים בקמפינגים. הזמנו הכל מראש! דרך בוקינג  במחיר שמאפשר ביטול חינם, כיון שהזמנו לפני יותר מחודש. רק קמפינג אחד הוזמן במייל ושולם מראש. 
באכסניות נתנו לנו מצעים ללא תוספת תשלום, באחת גם מגבות בשנייה לא. באכסניות היו ארוחות בוקר נהדרות, כמו במלונות כולל קורנפלקס מכל הסוגים, ירקות, גבינות ונקניקים. בהיטרים לא היו ארוחות בוקר ואכלנו במטבח שלנו. ברוב המקומות לא ראינו מסעדות בכלל. במקומות שראינו המחירים היו מטורפים - פיצה 270 קרונות וסלט כ 200. משהו מטורף. אנחנו מאד אוהבים בטיולים שלנו לקנות לחמניות ולעשות כריכים ופיקניקים בדרך. עשינו את זה ביומיים הראשונים אבל בהמשך היה קר מדי...לצערנו הרב. מצאנו שבתחנות הדלק  בחנות הקטנה שלהם גם נקניקיות, המבורגרים וכד' וגם פינות ישיבה. המחירים לא זולים אבל שפויים. לחמניה עם נקניקייה וסלט תפוחי אדמה עולה כ 40 קרונות. זה היה טעים ומשביע. לקחנו איתנו מהארץ תרמוס ומילאנו אותו בבוקר במים חמים. היו פעמיים שהכנו לנו בדרך כוס מרק (נמס בכוס) ופעם שעצרנו לקפה בדרך. בד"כ קנינו קפה בתחנת הדלק. בערב בישלנו במטבח שלנו. לקחנו מהארץ שקית פסטה, שקיות מרק נמס בכוס, ומרק משפחתי של קנור שאנחנו אוהבים. ולקחנו קופסת שימורים של בסיס לשקשוקה. ערב אחד הכנו שקשוקה..., ערב אחד מרק, חביתה ופסטה (קניתי שם צנצנת רוטב לפסטה בסופר) 2 ערבים הזמנו פיצה (בקמפינג הפיצה עלתה "רק" 130 שזה מחיר סביר) והוספנו מרק. בקיצור לא היינו רעבים בכלל אבל זה לא היה טיול גורמה   Smile
לקחנו איתנו מצעים - שני סטים בודדים, ושתי מגבות שמתייבשות מהר. השתמשנו בהם 4 לילות.
עוד דבר חשוב - לקחנו מגבונים חד פעמיים לניקוי הרצפה - יש 10 בחבילה וזה הספיק לנו למקומות בהם היינו צריכים לנקות את ההיטר. היינו מארגנים הכל באוטו שוטפים את הרצפה ויוצאים לדרך. תרבות של נקיון וכיבוד האחר שהלוואי שהיינו מאמצים כאן.
סבון כלים , סקווטש ומגבת כלים היו בכל המקומות.
מקווה שעניתי על השאלות בנושאים הפרקטיים.
טיול של....טבע, נוף וראש אחר ...